fredag 28 januari 2011

happyface ?

Äntligen lite gladare :) satte på spotify på högsta volymen och tog med en liten dans och sjungstund i tv rummet :) Har även lagat en super god soppa som är hur enkel som helst och funkar galant att frysa in och använda som matlåda, men den är ganska het alltså stark, men det gillar jag. Det ska bränna i munnen :)

För de som vill testa och göra den skriver jag receptet. Man kan ta bort eller lägga till egna ingredienser och använda sig av de kryddor man själv gillar.

Börja med att fräsa en gul lök och 3 pressade vitlökar. Tärna tre kycklingfiléer och stek det sedan tillsamans med löken, salta och peppra. Tillsätt 8 dl vatten och hacka en röd chili och ca 5 cm ingefära som sedan ska i soppan. Låt koka i 15 min. Tillsätt valfria ingredienser, jag valde 2 tomater en halv paprika 1 dl champinjoner ett blad vitkål. Låt halvkoka på 3:an i 5 min. Om man har i champinjoner kan man steka dem i samband med löken. Sen är den färdig att servera :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar