torsdag 10 november 2011

fråga

Fick en fråga om hur jag la upp tiderna på löpbandet när jag kör HIIT, Jag värmer upp lugnt i 10 minuter. Sen startar jag om löpbandet och höjer leveln till 17,5 vet inte om det är olika på alla band men man ska typ springa max. sen låter jag bandet gå exakt en minut så att jag kan hålla koll på tiderna i intervallen. När det gått en minut börjar jag springa på 17,5 (vilket bandet kommer vara på hela passet) i 40 sekunder, sen ställer jag mig på sidan och vilar stillaståendes i 20 sekunder, det räknar jag som en intervall och den tar exakt en minut vilket gör det enkelt att hålla koll på tiden då man ska springa och vila, man kör alltid löpintervallen från 0-40 och vilan mellan 40-60 på tidsklockan som finns på löpbandet. Hoppas ni förstår vad jag menar och glöm inte att när man väl ska löpa ska man löpa riktigt riktigt hårt och sen får hela intervallpasset inte vara mer än 20 minuter vilket man iof inte orkar mer om man kör rätt. LYCKA TILL :) och skriv gärmna en kommentar på hur det går för er :) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar