fredag 11 februari 2011

Motivatonsstop

waki waki. Nu är det en såndär tid mittemellan, det har varit vinter hur länge som helst och det är ett ganska bra tag till tills sommaren är här. Man känner sig lite fast i det tråkiga, för jag tycker fakstiskt att vintern börjar bli tråkig nu och deppig. Man har svårt att finna motivationen till saker, tillexempel träning. Men där har jag faktiskt hittat en liten motivation höjare:
Det går till såhär att man gör ett schema veckovis och gör staplar för varje dag. Överst skriver man in de olika träningsformerna man utför, jag har skrivit in löpning, promenad, gym och pass. För varje genomfört träningspass får man en stjärna:) Som ni ser har jag en stjärna mittemellan löpning och promenad, det är cykling.

Jag tycker detta är en bra motivations höjare för man känner sig duktig varje gång man får en stjärna :). Självklart behöver det inte handla om träning utan man kan göra ett pluggschema där man får en stjärna för varje plugg timma, då byter man ut träningsformerna mot olika skolämnen. Man kan mixtra och bestämma hur man vill, tex, att när man fått ett X antal stjärnor får man köpa den där väskan man tittat på hur länge som helst.

Tycker ni detta är en bra motivations höjare? Har ni några knep för att höja motivationen och vardagsglädjen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar