torsdag 11 augusti 2011

Åååå vad jag är riktigt irriterad just nu, ja, jag är nog till och med lite smått rasande ! Har varit och köpt en byrå på IKEA. För det första så var jag och handlade den själv för jag tänkte att jag skulle sätta ihop den medan S spelar match så jag fick be en kille hjälpa mig på parkeringen att få in den i bilen då byrån typ vägde 100 kg.  Sen när jag kom hem så kom jag ju på att jag inte slängde med mig killen i bilen utan nu var jag själv, så jag fick öppna förpackningen i bilen och ta upp en planka i taget vilket var hur jobbigt som helst och tog rätt lång tid ! Sen när jag hämtat andan så började jag montera, kände mig riktigt bra faktiskt, steg ett klarade jag galant även tvåan,  och trean, fyran var lite knepigare och femman, det var femman som tog musten ur mig. Bilden visade 6 plana plankor, men jag kunde bara hitta 3 ! Jag började leta som en galning i hela lägenheten för jag vet att jag kan lägga saker lite var stans när jag är stressade Men jag hade verkligen bara 3 förbannade plankor. Så jag ringde till IKEA och försökte vara trevlig i tonen och sa att jag visst bara fått 3 plankor i min förpackning. Hon sa att det fixar dem, de skickar 3 nya :) guuu vad glad jag blev och sa glatt att åh vilken tur, då blir jag nog klar idag ändå och damen i luren bara: men det tar 5 arbetsdagar innan du får dem.. Då brast det för mig, är det inte deras skyldighet att skicka med det som ska ingå i byrån? så jag rabblande något hemsk. Nämen då sa hon att jag kunde åka tillbaka med den till ikea och få en ny, jo men tjena halva byrå är ju för i helvete uppskruvad och den får ju inte plats i bilen, men ni kan ju komma upp och hämta den !! Men nee det gick inte för sig ! Så nu vill jag pinka på IKEA och aldrig mer åka dit för de är verkligen sämst ! Ville bara säga det !!!

1 kommentar: