måndag 22 augusti 2011

Träningstips

Tjolahop ! Tänkte tipsa om en rolig intervall, tro det eller ej men den är faktiskt rolig :)
Man måste vara två stycken och så måste man ha en cykel till att börja med.

Såhär går det till:
Detta är en löpintervall med hjälp av cykel då den som cyklar har en aktiv vila. Sträckan ska vara ca 4-5km för att det ska vara effektivt, självklart kan man köra längre eller kortare om man vill men jag tycker 4-5 km är bra för en intervall vilket blir typ 20-25 min sammanlagt.
Bestäm hur långa intervallerna ska vara (tips: 2,3,4 min)
Värm upp i 5-10 min sen är det bara att köra igång. Den ena börjar med en löpintervall Tex 2 min och den andra cyklar bredvid och peppar, efter 2 min byter man snabbt och den andra springer i 2 min och den andra cyklar, sen kör man på tills man känner att man är klar och snurrar runt på de tiderna man har bestämt.
Det som är bra med denna intervall är att man har en aktiv vila och sen är det alltid roligare när man är två och kan peppa varandra! :D  ut och kör nu ! Glöm inte klockan !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar